Bezkompromisowa wydajność holówki, łatwość obsługi UL, oraz radość latania — zawarte w jednym klasycznym kształcie.
SKYLANE napędzany jest silnikiem Rotax 912ULS o mocy 100KM, co przy masie własnej wynoszącej jedynie 275 kg oznacza, że stosunek mocy do masy przypomina Lamborgini Diablo. Dzięki temu, jest to jedna z najsprawniejszych ultralekkich holówek na rynku, a biorąc pod uwagę ekonomię, praktycznie nie ma sobie równych.
Z uwagi na znaczące oszczędności w budżecie, jakie generuje ta (jak jest pieszczotliwie nazywna) pracowita Pszczółka, chętnie wykorzystywany jest w wielu aktywnych ośrodkach szybowcowych.
Skandynawiowie docenili zaś parametru SKYLANE wersji hydroplan. Jest to bowiem UL bardzo wielozadaniowy.
W Polsce SKYLANE TOW regularnie pojawiają się na kwadracie w Opolu, Wrocławiu, Lubinie czy Jeleniej Górze. Ale najbardziej dumni jesteśmy, że na wybór SKYLANE TOWMASTER zdecydowały się najlepsze ośrodki szybowcowe w Polsce – m.in. Leszno, Lisie Kąty, czy Łososina.
SKYLANE UL TOW wyposażony jest standardowo m.in. w kamerę pozwalającą na obserwację szybowca za samolotem, a dla bezpieczeństwa pilota w spadochronowy system ratunkowy BRS.
Standardowo wyposażony jest także w radiostację KRT2, system Garmin 660, dwa wysokościomierze, zaś jednostka napędowa wspomagana jest elektryczną pompą paliwa, termostatem wraz z dodatkową chłodnicą oleju, oraz dodatkową chłodnicą wody.
Posiada dwu lub trzyłopatowe śmigło, wydajne ogrzewanie, oraz równie wydajną wentylację.
W przypadku SKYLANE doskonała widoczność z kabiny (która w górnopłatach nie jest tak oczywista) zapewniana jest przez dodatkowe oszklenie nad głową i za plecami pilota.
Uzyskujemy w ten sposób połączenie komfortu ochrony przed nadmiarem słońca oraz świetnego oglądu przestrzeni wokół samolotu. Holowanie w gęstym ruchu nadlotniskowym nabiera nowego wymiaru.
Dodajmy do tego niesamowite właściwości:
• długość rozbiegu w załodze jednoosobowej: 65 m
• długość rozbiegu w załodze dwuosobowej: 85 m
• start na przeszkodę (15m) załoga solo: 150 m
• start na przeszkodę (15 m) załoga dwuosobowa: 170 m
SKYLANE UL TOW bezpiecznie i z powodzeniem holuje zarówno szybowce lekkie, jak i dwustery, również z wodą. Maksymalna masa szybowca holowanego wynosi 750 kg.
Średnia prędkość wznoszenia z szybowcem wynosi 2,5 – 3 m/s.
Maksymalne wznoszenie samolotu wynosi 10 m/s.
Skylane to niezwykła moc w niepozornych kształtach oraz oszczędności w Twoim budżecie.